“SORTIDETA” PER LA ZONA DE SANT JOSEP, PREPARATÒRIA DE LA CAMINADA “OFICIAL” (12-11-2011)
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈Ħ≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
1- Segons sembla, el Canal passaria per darrera del mur de la Renfe, degut a que les creixents necessitats viàries del ferrocarril van fer guanyar amplitud a la plana on estaven ubicades les vies. Alguns testimonis donarien fe de que aquesta caseta podria donar accés a l'antiga canalització del Canal que quedaria inclosa rere el mur de contenció.
4- Porta de ferro que donaria accés a la canalització del Canal, actualment cobert, al carrer d'Almadén.
5- S'intueix alguna construcció relacionada amb el Canal sota l’espessa coberta vegetal del Carrer Almadén.
6- Canalització coberta del Canal de la Infanta al seu pas pel Carrer Almadén de L'Hospitalet.
7- Aquí, alguna cosa hi ha... però el què?
11- El tram d'Almadén, en arribar al costat del pont del cementiri fa una baixada sobtada, inici del sifó que salva la riera del cementiri. Abans, aquest tram es salvava amb un aqüeducte elevat que mantenia el nivell de tot el traçat.
13-Obra de cobertura del tram del Carrer Almadén. Es pot apreciar les dues fases constructives.
14- Diferents fases constructives al tram del Carrer Almadén de L'Hospitalet.
15- Material que es troba a la paret de la part coberta del Carrer Almadén. Roger..., tens idea de l'època de construcció d'aquest material?
17- Restes cimentades del mur que suportava l'aqüeducte que salvava la riera del cementiri.
19- A l'altra banda de la riera del cementiri, entre la via i el carrer Ebre, apareix una altra estructura inclinada, que correspon a la sortida del sifó que hem pogut veure al tros del carrer Almadén.
21- Pont del cementiri. En aquest tram hi havia un aqüeducte que donava continuïtat al Canal de la Infanta i que es va treure en el moment que es va cobrir aquesta zona substituint-lo per un sifó.
22- Si es pot aprofitar, perquè hem de construir de nou? Amb aquesta filosofia del mínim esforç es poden veure restes del mur del canal adossades al mur d'aquest hort del carrer Ebre.
23- La tècnica de blocs grossos coronats posteriorment per maons horitzontals és recorrent a tot el traçat del canal.
24- Construcció actual aprofitant una construcció prèvia amb maons antics. Un pou? Una comporta? Una sortida d'una fillola?
25- Construcció moderna al mur fet amb pedra, possible paret del canal, reaprofitat.
27- Jaume Sans Margenet diu que aquesta paret és de pedra de Montjuïc, molt utilitzada durant el XIX a tot el pla del Llobregat.
31- Entre el carrer Ebre i les vies, passa el canal soterrat.
32- Sortida del sifó construït per a salvar el pas per la riera del Cementiri.
35- La tapadora marcaria el traçat actual del canal.
46- Javi García diu: Ireneu..., heu vist les marques fosforescents que han pintat a l'entrada del carrer Pintor Sorolla? Em sembla que faran obres, potser surt alguna cosa interesant. Ireneu Castillo contesta: Possiblement. Els que viviu per allí, esteu atents per si es pot fer alguna troballa interessant.
47- Carrer del Pintor Sorolla, construït a sobre d'un tram del Canal de la Infanta
48- Una de les 4 tapadores de claveguera que es poden veure al trajecte de Pintor Sorolla amb el “logo” del Canal de la Infanta. Jaume Sans Margenet comenta: Bona troballa ! Llàstima l'escrit que hi diu "claveguera", encara que molt indicatiu... Ireneu Castillo contesta: Suposem que ha de ser anterior al 78, ja que a partir d'aquesta data tot el traçat va ser expropiat a la Junta del Canal. Durant un temps abans de l'expropiació, l'Ajuntament va requerir al Canal que fes diverses cobertures donat els problemes de salubritat que implicava, la qual cosa significaria que aquest tram va ser cobert quan encara tenia jurisdicció la Junta del Canal, però poc abans de ser expropiat.
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈Ħ≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada